Thursday, January 14, 2010

Kesah Ringkas Kehidupan Rasulullah s.a.w - Nawawi Dasuki

Buku Kisah Ringkas Kehidupan Rasullah s.a.w








Assalamualikum...

Saya terpanggil untuk share satu buku di atas, sesuai dengan blog khas saya ini.

Miliki buku ini... search je kat google " kesah ringkas kehidupan Rasulullah "

Antara kandungan buku ini adalah spt di bawah, tiap kesah diceritakan dalam 2 -3 mukasurat je ringkas..santai. Apa dan bagaiman seorang Muslim menjalani hidupnya boleh diteroka dan dihayati sirah Rasul S.A.W dalam tulisan yang ringan , mudah dan jelas untuk dihayati bersama:-( detail kandungan saya mohon ehsan rangeboy dlm blognya untuk saya linkan untuk manafaat semua..)



05.Suatu Keajaiban
06.Mengalahkan Jaguh Gusti Arab
07.Walau Matahari di Tangan Kanan !
08.Akan Datang Waktunya
09.Dialog Terbuka Yang Gagal
10.Membimbing Pemuda Bangswan Bertauhid

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

1 comment:

  1. Alhamdulillah. Allahuma soliala Muhammad.
    Kandungan buku ini bagus dan berguna cuma berdasar cetakan 1996 dan 2009, saya kurang setuju sub-tajuk 24 muka halaman 86.
    Demi kecintaan dan martabat Rasulullah SAW...Baginda bukanlah seorang tukang tenung atau peramal.
    Apa2 yg keluar dari sabda Baginda adalah terjaga dan benar2 belaka serta menduduki darjat Berita Nubuat.
    Semoga dapat di perkemas lagi. Aminn Ya Rabbalalamin. Solullah ala Muhammad!.

    ReplyDelete